כמה פעמים השתנו התוכניות שלנו (מסיבות שאינן בשליטתנו), אז החלטנו לבלות קצת "זמן רגוע" ונסענו ליוון, ואז לרומניה ומולדובה, ואז לכריתים.
יוון, מולדובה - אפריל - יולי 2026
Lefkada - Greece
April 30, 2026
בכל רגע נתון יש מקום בעולם שהוא מחוץ "לעונה". ואנחנו מחפשים את המקום הזה.
מחוץ לעונה הכל קצת רדום, הרבה מקומות סגורים ואתה רק יכול לדמיין איך זה נראה בעונה. מאידך כל מה שפתוח מקבל אותך בשמחה כמו הבן האובד. לבעלים של המסעדות והגסטהאוזים יש זמן לקשקש איתך על דא ועל הא. יש חניה לרוב ותור היא מילה גסה. נכון המים קצת קרים, מה שלא מרתיע חלק מהנוכחים , התפריט מצומצם ותדירות המעבורות לא משהו.
אז קפצנו ליוון לנער את אבק המלחמה והצפירות. עד כה שבועיים של שלווה ורוגע, אבל העונה מתחילה כאן עוד שלושה ימים ואנחנו בפניקה. .
Corfu - Greece
May 5, 2026
קורפו העיר. אחד המקומות הנחמדים ביוון. עיר עתיקה על שפת הים, לא עמוסה במיוחד (לפחות לא בעונה הזאת). סמטאות ופינות נסתרות חנויות מזכרות שקטות ומסעדות פשוטות, טיילת ארוכה לאורך החוף, פארק פראי סביב ארמון וחופים נסתרים שמיועדים למקומיים בלבד. בקיצור אחלה עיר...
ואז מגיעה אניה, כזאת עם אלפי תיירים, ולמשך כמה שעות העיר פשוט מוצפת. קבוצות עצומות עם או בלי מדריך. קבוצה אחת מחליטה שהגלידריה הזאת זה הדבר, וכולם נוהרים לשם. בקבוצה אחרת מתפשטת שמועה שצעיפים כאלו יש רק בחנות הזאת, ותור ארוך נוצר.
ואז באחת הנחיל נעלם והעיר שוקעת בחזרה בתנומה. רוב החנויות נסגרות והשקט חוזר לעיר הרדומה.
אנחנו לא מקנאים, לא בתושבי העיר הקבועים ולא במפליגי האוניות שלא באמת ראו את קרפו העיר.
MIMI winery - Moldova
June 24, 2026
זהו סגרנו את אירופה. .
We’re in Moldova. The last country we haven’t visited yet… except for Malta, but we probably won’t go there.
התרשמות ראשונית מדרום מולדובה, כנראה האיזור היותר פשוט במדינה.
כל מי ששמע שאנחנו נוסעים למולדובה קודם כל שאל "למה" ואז ציין את היקבים שלה. וכך תכננו טיול יקבים. חלק מאיתנו אוהב יין והשאר לימונדה. ואכן כמות הכרמים אדירה. התרשמות מהיין - קודם כל הוא זול ושנית הוא בסדר! כאמור זאת התרשמות ראשונית ואנחנו עוד עובדים על זה.
בגדול המדינה מזכירה את ברית המועצות של שנות השבעים. חלק מאיתנו היו שם. הרבה בתים הם צריפים עם גג אסבסט, חלק מהמכוניות עתיקות, טרקטורים מיושנים והפקידים קשוחים, לא מחייכים ומספקים את מינימום המידע הנדרש.
הכי מעניין, כולם מדברים רוסית. מתאים לחלק מאיתנו... הבאנו רוסית מהבית . הכבישים לעומת זאת מזכירים את אפריקה. בחלק מהם מרובים החורים על האספלט.
מחר נגיע לקישינייב ונראה מה שווה התרשמות ראשונית.






























